Balance változás: Unleash the Hounds

CoyoteStarrk . Hírek, interjú 2465

Rexxar_t

Tegnap a Blizzard bejelentette, hogy megváltoztatják az Unleash the Hounds manaköltségét, 2-ről 3-ra növekszik. Indoklásképp a szokásosat vette elő a Blizzard, miszerint nem volt „fun” ellene játszani, nem jó, hogy nem mertek az emberek minionokat kijátszani Rexxar ellen. Hivatalos kék posztot itt olvashattok, a tovább mögött pedig két kiváló magyar legend véleményét találjátok, akik tapasztalt hunter játékosok. Colts legutóbb ezzel a kaszttal lett legend az európai ladderen, Konti pedig sokadik alkalommal ért újra a legmagasabb szintre, de a NA szerveren ezúttal csak huntert használva.

Mit gondolsz az Unleash the Hounds nerfről, szükséges volt-e a hunter nerf és ha igen, az Unleash volt-e a fő probléma?

Konti: Mindenképpen kellett valamit változtatni a hunteren, de nem biztos, hogy ez a legjobb balance megoldás.

Colts: Szerintem mindenképpen szükséges volt a hunter nerf, hiszen már-már túlzottan ellepte a metagame-t. Sok nagy név is hangoztatta, hogy a hunter túl erőssé vált pl. Kolento, aki a midrange hunterrel lett rank1 EU-n és NA-n is.  Nem volt tehát kérdés, hogy valamit tenni kell az ügyben. Az Unleash the Hounds kártya volt a démon igazából, nagyon sok kombó épült rá. Az kérdéses, hogy ez az 1 manás változtatás mennyit fog rontani a hunteren, maximum a rush deckek ellen lesz kritikus, hiszen ott 1-1 kör is nagyon sokat számíthat. Nem hiszem, hogy el fognak tűnni a hunterek a metából.

A hunter variációk közül melyik típust érinti legjobban a változtatás?

Konti: Véleményem szerint, a face huntert érinti jobban, mivel ott csak ezzel a kombóval tud újabb lapokhoz jutni a pakli.

Colts: A face huntert kritikusabban érinti a változtatás, hiszen neki a folyamatos nyomás fenntartása érdekében fontos volt, hogy dinamikus maradjon, ez a változtatás pedig kétségtelenül lelassítja majd. Leeroy-jal is nehézkesebben fog kijönni és a laphúzó mechanizmus is lassulni fog.

Hogyan érinti az új Unleash a többi kasztot? Várható valamelyik eddig keveset játszott típus felemelkedése?

Colts: A midrange hunternek jelenleg is elég jó countere a zoo, szerintem a változtatásnak köszönhetően még nehezebb lesz ez a matchup a hunter oldaláról. Valamint olyan kasztok kerülhetnek újra elő, amik a hunter dominancia miatt koptak ki (pl.: handlock, shaman).

Konti: Talán shamannal sokkal többet fogunk találkozni és egy-két lassabb board controllos paklival, de ez a változtatás azok ellen a paklik ellen nem mérvadó szerintem.

Mekkora befolyással van a változtatás az aréna módra? Ritkábban pickelnéd ezután a kutyákat?

Konti:  Arénában még így is nagyon jó pick lehet, ha ki tudunk szedni egy-két olyan lapot  amivel kombózni tudjuk.

Colts: Aréna karrierem nagy része még az unleash előttre tehető, de szerintem arénában a kombók nehezen összepickelhetősége miatt, annyira eddig sem volt gond az uth-val. Nem hiszem, hogy aréna szempontjából releváns lenne a változtatás.


Comments (24)

  • tegbashar

    |

    És ha levették volna a beast jelzőt az idézettekről, az milyen nerf lenne?

    Reply

    • CoyoteStarrk

      |

      IMO túl sok. Nem elég, hogy nem csak a buzzarddal nem kombózik, hanem timberrel, leokkal, houndmasterrel, hyenaval se. Ezen felül 2 manáért (mert gondolom a manacostot így nem változtattad volna) idézel ~3 sebzést, amit ha nem facere vagy 0 attackra tolsz, akkor rögtön lehal. Nem túl cost effektív. Tehát trash kategóriába került volna a lap. A hunter’s mark kombóra ott maradt volna a boar, vagy a mostanában ritkább elven archer, arcane shot stb.

      Reply

  • Konti

    |

    Nagyon nehéz ezt megoldani, de így szerintem a hunter rendesen lefog gyengülni.

    Reply

  • aGGi

    |

    Jó dolog hogy a blizzard nem kapkod balance-al, hiába volt a tömeghisztéria, türelmesen kivártak, és csak egy “kicsit” nyúltak hozzá a laphoz, ami bőven elég is lesz szerintem. Már nerfen kívűl is kezdenek eltűnni a hunterek rank 5-10 között, nerf után nem sok lesz szerintem. A gond tényleg csak annyi volt, ahogy blizzardnál is fogalmaztak, csak szebben: nehogy már én basszam meg mert minionokat kijátszok.

    Reply

  • palacsinta

    |

    Nem az UTH volt a hiba onmagaban, hanem, hogy tul sok kombot ad a hunternek, elsokent le kellett volan venni a buzzard laphuzas kombot, 1 unleash, 1 laphuzas, teljesen fuggetlenul a kutyak szamatol, ezzel kellett volna inditani, ez a kombo ugyanis szinte barmilyen jatekallast megfordit azonnal.

    A hunterek pedig azert kezdenek eltunni magas rankon mert mindenki miracle ujra roguet jatszik, ami kifejezetten rossz a hunternek (a tempo rogue se jo, de jobb).

    Erdemes nezni mit jatszik Kolento, mert kb mindenki ot masolja. Kolento cserelt roguera hunterrol, es elmondta hogy a midrange hunternek a miracle szinte direkt konrazza a huntert erre szinte masnap mindneki mas is elkezertt roguet tolni. :)

    Reply

  • BestRogueEU

    |

    Szerintem jól megoldotta a blizzard. A 3 mana ideális mert sok matchup-ban az az 1 kör elfogja dönteni a meccset. (Eddig tényleg OP volt, én is sunshine hunterrel mentem fel legendbe) A probléma a következő: a standard grinding deck megint a lock zoo lesz, de legalább lesz más decknek is helye a metában. Időjárás jelentés: 1 héten belül esős idő várható, mer mindenki sírni fog redditen meg úgy mindenhol, hogy a miracle rugó túl OP.

    Reply

    • MCTomee

      |

      Ha abból indulunk ki hogy a Blizz nem nézi jó szemmel hogy valami ellen nem fun játszani, akkor szerintem teljesen jogos lenne a sírás. Nagy problémám nincs a rugóval, szerintem könnyebben fogható mint a hunter, de az hogy átadom a kört és elszívok 2 cigit meg iszok egy kávét mire újból jöhetek, az kicsit idegörlő.

      Reply

      • BestRogueEU

        |

        Egy részről igazat adok, hogy nem valami nagy fun ellene játszani, de ha tá játszol miracle-t annál élvezhetőbb deck most nincs a játékben. Másrészről ugyanannyi a körideje mint pölö egy handlocknak (ami általában sokat szokott gondolkozni a play-en). Igazából csak arra akartam kilyukadni, h mindig lesznek akik sírni fognak valami miatt. Szerintem például a Druid-ot kéne nerfelni, mert túl jól teljesít például tournament környezetben, csak nem lehet rajta fogást találni, mint az UTH-n, nincs egy lap ami miatt OP. De ez már az én személyes véleményem. =3

        Reply

        • MCTomee

          |

          Szerintem más az ha az időt gondolkozással töltöd vagy a fél paklid kijátszásával. Ha az ellenfeled sokat gondolkozik akkor az utalhat dolgokra. Vagy a kivégzésen gondolkozik vagy azon hogy túlélje a kört. A rugó esetében pedig csak azt látod hogy pörögnek a lapjai, míg neked eltűnt minden lényed a tábláról plusz az életed is komoly károkat szenvedett, aztán kör végén megállapítod hogy ugyanannyi lap van a kezében mint amennyivel a kört kezdte és már jól ismered hogy képes egy kör alatt bőven 20 sebzésnél többet okozni, tehát valószínűsíthető hogy ha nem végzel vele most akkor jön a megszokott Well Played és vagy végig nézed míg a tripla Leeroy bezúz vagy megy a concede. És itt van az a pont szerintem ahol a játék elveszti a fun jellegét. Az teljesen igaz hogy tökéletes balance nincs, mindig lesz erősebb meg gyengébb és mindig lesznek akik ezt kihangsúlyozzák. De mint ahogy az UTH esetében is, szükség van még változtatásokra, hogy a játék ne csak az egyik fél számára legyen élvezhető.

          Reply

          • Rattletrap

            |

            Ugye bár tudjuk mi a miracle rugó lényege, húzd fel a megfelelő kombót a kezedbe és tartsd viszonylag tisztán a board-ot, én most egy módosított token druid deck-el játszok, és ha a rugónak minden körben arra kell fordítania spelljeit és a hero power-jét, hogy az én minionjaimat leszedje akkor az már fél győzelem, mert sose tudhatod mikor jön az hogy van 3-4 felbuffolt minion a board + savage roar kombó és eddig ez elég jól működik.

            Reply

        • palacsinta

          |

          “, csak nem lehet rajta fogást találni, mint az UTH-n, nincs egy lap ami miatt OP. ”

          A miracle is 1 laptol fugg lenyegeben: auctioneer. Ha nem jon be, sose nyersz.

          Reply

  • symyup

    |

    Hali. Pont arènàzàs közben ért a patch, így ledobott a játék. Meg tudja valaki mondani, hogy ha majd vissza connectelek a patch toltese után, akkor meg kapom e az addigi gyözelmek kulcsait vagy sem? Ugyanis jo par oram ra ment mire kifarmoltam a 150et, es r.adtul bosszant. Aki tud valamit az kérem irja meg, köszi elöre is

    Reply

  • tegbashar

    |

    Hali, a kulcsokat megkapod, de ha meccs közben ért a dc, az valószínű loss. Btw ismét egy csodálatos Blizzard patch, módosítottak egy lapot, cserébe semmiféle módban nem indulnak el a meccsek^^

    Reply

  • Ragi

    |

    “Erdemes nezni mit jatszik Kolento, mert kb mindenki ot masolja.”
    És kb itt veszti értelmét az egész. Írtam már korábban is, ugyanott vagyunk, mint a wowban. Hiába szeretem a 2 kezes fejszét, ha nekem BiS a mace. Tolnád a raidet, de mindenki hülyének néz, hogy nem azzal mész, amivel KELL, hanem azzal, ami tetszik. 250k helyett csak 240-ed van, és mehetsz a fenébe. Tök jó a hunterem, de rank 10-nél majd váltsak énis roguera, mert esélyem se lesz a másik 500 ugyanolyan rogue ellen? Esélyem se lesz a saját paklimmal, csak a másolatokkal? Szép.

    Reply

    • palacsinta

      |

      Nn mar irtam errol kb egy honapja, volt is kis vita belole, azt kell mondjam a HS mindig is ilyen volt es ilyen is lesz, lesz par ember aki diktalja a metat, a tobbi szimplan masolja, Reynad szernit a jatekosbazis 0.5%-a kepes decket epiteni, 99.5% masolni fogja mindig is, ezert a ladder egy bizonyos rank felett mar olyan, hogy beszukul olyan 8-10 deckre, es mindenki azt jatsza. Mivel az informaciohoz valo hozzaferes tul egyszeru, tul konnyu, mindenki az optimalisat fogja valasztani, es egyetertek, ezaltal a jatek unalmas lesz mint a wowban lett, amikor megjelentek a talent calculatorok meg a dps mero eszkozok meg a wowhead nevu oldal. Az informacio szukiti a mozgasteret es a lehetosegeket.

      Pl. HSben az en szememben (ami nyilvan szubjektiv) ketfele tipus az akit en nagyon sokra tartok, az egyik az aki decket epit es meg tudja kontrazni a metat, es aztan mindenki az o dekjeit jatsza pl. Kolento, Reynad stb, a masik akit tisztelek es becsulok, aki teljesen underdog classokkal jatszik es csak azzal, es be akarja bizonyitani hogy azzal is el lehet erni legendaryt, ilyen pl. amaz (csak priest) vagy Koyuki az azsiai-amerikai gyerek aki csak paladinnal jatszik semmi massal es ha nem is lesz elso de legendaryig elszenved teljesen magatol olyan classokkal amivel kutya se jatszik.

      Reply

      • Konti

        |

        Mondhatjuk azt, hogy Kolento saját maga építi a paklikat de itt már szinte senki sem teszi azt mivel a lapkészlet annyira kiismerődött, hogy az adott paklik leszűkültek egy-két lap cseréjével. És azért mert Kolento nagyon populáris streamer az még nem jelenti azt, hogy ő nem másolja le senkinek a pakliját. Ugyanezt tette a hunter paklival amit Lifecoach-tól vett át majd a saját ízlése szerint szabott át az adott környezetre. És félre ne érts én kedvelem Kolentot de senkinek nem lehet felróna azt, hogy lemásol egy paklit, és talán ez is hozzá a tartozik a fejlődéshez mivel így jobban megismered az adott paklikat…

        Reply

  • Skyraider

    |

    A probléma szerintem nem az UTH nerffel volt (ráfért), hanem azzal, hogy a Blizzard NEM AD ALTERNATÍVÁT! Szerencsétlen hunta EGY recycle lappal rendelkezik, és egy lappal, amivel képes lapot húzni (nem mellesleg ezen lapot a classok egyharmada két mana fejében eltünteti). Még mindig függeni fog a hunter az UTH-buzzard kombón, bár szerintem ismét fel fog bukkanni a snake trap(hiszen most már az az olcsóbb), de összesÍtve az UTH-mizzériának csak az fog véget vetni, ha a kedves Blizzard ad alternatÍvát laphúzásra.
    Amúgy meg, mivel mág mindig nélkülözhetetlen a huntához, az egyetlen változás a hunták számának csökkenése lesz, illetve talán több controll hunter lesz. Talán.

    Reply

  • Ragi

    |

    Az a baj, hogy ennek a játéknak az a legnagyobb hibája, ami az előnye is. Internetes játék. Miről beszélek? Van tegyük fel 10 millió regisztráció. Tegyük fel, ez a 10 millió ember ugyanazon a szerveren van. Átlag játékos úgy dönt, felteszi a hearthstone-t. Találkozik a 10 millió játékossal. Alap esetben az történne, hogy játékosunk kitalál valamit a kis agyával, vesz/kivált/craftol/szerez lapokat, dekket épít, aztán ha ez valamilyen taktikkal ki tud emelkedni a pár millió játékos dekkje közül, akkor emberünk viszonylag jókat játszik, néha nyer, néha veszít, vagy esetleg sokszor nyer, néha veszít, ha éppen egy sokkal nagyobb agyú játékossal fut össze. Az ilyen nagyobb agyú játékosakat lehet LEGENDARY játékosnak hívni, a kis személyi kultuszuk így tudna nekik az egekbe szökni. Most mi történik? 1-2-6-8-10-100 játékos arra fordítja az idejét, hogy mélyebben bújja a játék lehetőségeit, összedobnak egy jó dekket, amivel végigverik a mezőnyt (ők az imént említett LEGENDARY játékosok), természetesen a taktikot, videót, komplett leírást kiraknak a netre, így tulajdonképpen simán elérhető lesz a másik 10 millió játékosnak is. Kanyarodjunk vissza átlag játékosunkhoz. Regisztrál, goldot-kártyát szerez, paklit épít, JÁTSZIK és esetleg működne is a paklija pár millió játékos ellen… erre belefut 5 millió ugyanolyan rogue-ba, meg 5 millió ugyanolyan hunterba.
    De tényleg, roppant idegesítő! Amikor bedobja a rogue-t, már előre tudod, hogy 3-4 lap összetételét fogja várni, tulajdonképpen úgy támad, hogy UTH-ot alapból nem tudod kijátszani, tehát új kártyákat se nagyon kapsz. Már az első kitett lapból tudod, hogy ugyanazt a taktikot követi, mint az összes többi. És azt is tudod, hogy ha nekem épp nem jó az RNG, akkor pár kör múlva megkapod a 23 damaget egy körben. Mondjuk nekem kimondottan nagy elégtétel, amikor egy ilyen paklit le tudok verni, vagy esetleg úgy nyer, hogy 2 hp-m marad, de ha eddig az UTH akkora probléma volt, akkor a rogue-al is csinálni kéne valamit. Nem az a gond, hogy az emberek NEM MERNEK lapot játszani UTH ellen, hanem az a probléma, hogy NEM IS AKARNAK, ugyanis amíg 1 lap van az asztalon, addig a hunter semmit se tud csinálni. Nincs buzzard, nincs UTH, nincs lap az asztalon, hunter meg csak vár. Vársz 5 kört, aztán kapod a fix 23 damaget 2 laptól, úgy, hogy jó esetben 10-et már sebeztél te is.. Csodálatos.

    Reply

    • aGGi

      |

      what the fuck did i just read

      Reply

    • palacsinta

      |

      Tehat ha jol ertem az a problema, hogy a miracle rogue pont jo hunter ellen, hiszen a miracle sosem tesz ki 2 miniont, nincs ra szuksege, es mivel sokan jatszak, most a hunterek kezdenek eltunni, mert ez a matchup nem jo nekik. Minden decknek van olyan parja, ami kontrazza. Ezt fogadd el.

      A shamanok ugy tuntetek el az utobbi honapokban, hogy nekik meg a hunter pont nem jo matchup, shamannal kb lehetetlen nyerni hunter ellen foleg a face hunter ellen, a legegyenlotlenebb parositas az egesz jatekban. Most, hogy a hunterek kezdenek eltunni, megint megjelentek a shamanok.

      Es ez igy fog menni allandoan lesznek keveset jatszott classok es sokat jatszott classok, valahol az egesz jatek egy nagy ko-papir-ollo.

      Reply

      • Ragi

        |

        Ha jól sejtem, ez a bizonyos miracle rogue nem csak hunter ellen jó, hiszen ellenfelet random ad a játék. Egyértelműen rogue-ból jön a legtöbb, és az esetek nagy részében mindegyik ugyanazt használja. De egyébként az se mindegy, mikor kő-papír-ollózol. Bármelyik este felejtős egy átlag játékosnak, pont ugyanaz történik, mint egy wow raidnapkor. Az ütősebb játékosok ilyenkor tolják. A reggeli-délelőtti órák viszont kimondottan jó, tehát simán lehet erre is építeni a ranked haladást. aGGi meg remélem kifejti, mivel van problémája.

        Reply

        • palacsinta

          |

          Jatsz Arenat akkor, ott nincsenek kitenyesztett paklik, sokan csak azt jatszanak, mert szorakoztatobbnak tartjak, sokkal tobb benne a veletlen elem.

          Reply

          • Ragi

            |

            Egyébként igazad van, csak hát fizetni nem igazán akarok ezért, a gold meg gyűjtve van most a naxxos cuccosra :) Egyébként cseszi a csőröm az 500 win, tehát most arra vagyok ráfeküdve, csak lehet hogy hülyeség a rankkal együtt erőltetni.

            Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.